PO účtuje - Účetnictví příspěvkových organizací

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

Hledanému výrazu softw odpovídá celkem 143 dotazů:

  • Codexis
    27. 03. 2025

    Dobrý den,
    Jsme základní škola, PO zřízená ÚZC, nejsme plátci DPH
    Prosím o posouzení a radu, jak účtovat – posílám stručný obsah servisní smlouvy CODEXIS, kterou jsme uzavřeli na dobu určitou 5 let (počínaje dnem účinnosti/úhrady), jejím předmětem je poskytnout odběrateli 2 přístupy (licencí k užití) do internetové aplikace právního informačního systému codexis a zajišťovat poradenské a servisní služby. Dále je specifikováno čerpání – nastavení, telef a e-mail zákaznickou podporu, přístup do databáze.
    Cena za 1 rok poskytování služeb je stanovena na 19.000,-, celková cena za dané období trvání smlouvy je 95.000,- bez DPH. Úhrada za licenci a služby bude uhrazena jednorázově dopředu na celé období trvání smlouvy na základě zálohového platebního nebo daňového dokladu…
    Zároveň se smlouvou jsme obdrželi zálohovou fakturu – v textu je uvedeno: Servisní smlouva CODEXIS (v částce na celých 5 let najednou) a dále pak vyjmenované jednotlivé moduly (bez částek).
    Děkuji za ochotu a přeji hezký den}

    Tady je problém v tom, že se jedná o jakousi "směs"  - jednak se navíme o licenci k software - tedy klidně účet 013 nakombinovanou s faktickým předplacením služeb na 5 let (viz například ta předplacená telefonická a e-mailová podpora).

    Za mne má toto charakter spíše dlouhodobého nehmotného majetku podle vyhlášky č. 410/2009 Sb. - je to něco nehmotné povahy s dobou využitelnosti delší než 1 rok. Diskutabilní pro mne je, zda je to spíše software (účet 013) nebo ocenitelné právo (účet 014). Myslím si, že jsou odůvodnitelná asi obě řešení. Co je ale důležité - bez ohledu na tuto klasifikaci - pro mne nehmotný majetek (tedy investiční výdaj) a doba odepisování 5 let.

  • Přístupový systém do školy
    26. 03. 2025

    Do budovy základní školy bude nainstalován přístupový systém v celkové hodnotě 1 012 344,08 Kč
    1)dveřní jednotka – IP, 6x tlačítko, kamera, RFID, venkovní, napojení na VoIP ústřednu školy 3x á 40 706,82 Kč
    2)dveřní jednotka – IP, 11x tlačítko, kamera, RFID, venkovní, napojení na VoIP ústřednu školy 2x á 47 722,40 Kč
    3)odchodová IP čtečka (montáž na stěnu a turnikety) 13x á 16 806,90 Kč
    4)externí USB čtečka pro administrátory systému (připojení k PC přes USB kabel) – ke konfiguraci čipů 2x á 1 730,30 Kč
    5)softwarová licence přístupového systému (provoz min. 1000 uživatelů a sledování docházky pro 100 zaměstnanců a dodání 100 ks čipů) 1x á 50 820,00 Kč
    6)stolní telefon VoIP – hlasová komunikace 10x á 1 821,05 Kč
    7)stolní telefon VoIP – video komunikace 12x á 8 160,24 Kč
    8)stolní telefon VoIP – video komunikace – rozšiřující jednotka tlačítek 2x á 3 325,08 Kč
    9)elektromagnetický zámek dveří 5x á 2 323,20 Kč
    10)přístupový turniket oboustranný 2x á 86 719,49 Kč
    11)instalační materiál (materiál potřebný pro zapojení a zprovoznění systému) za 93 170,00 Kč
    12)nastavení systému, zaškolení obsluhy za 121 000,00 Kč
    Mohu všechny tyto položky, které se týkají přístupového systému, vzít do evidence majetku jako TZ budovy? Nebo by bylo vhodné některé položky zařadit do majetku zvlášť dle jejich ocenění, např. ty stolní telefony nebo externí USB čtečka jako JDDHM, DDHM. Děkuji za odpověď.}

    Můžete to celé zaúčtovat do ceny TZ, mám k tomu jen drobné poznámky:

    - SW může být vyhodnocen jako technologický SW do ceny zařízení. Pokud má ale další přidané fuknce typu evidence docházky, neplní tedy jen prvotní funkci zabezpečení, pak může být vyhodnocen i jako samostatný SW.

    - přístupové čipy pro zaměstnance - lze je vyčlenit jako materiál - mohou být deaktivovány, přikoupeny další...

    - zaškolení obsluhy je provozní náklad, ale nevím, nakolik jej budete schopni oddělit od toho nastavení systému (to už související náklad je)

  • Nákup hmotného a nehmotného majetku
    27. 02. 2025

    Dobrý den,
    v rámci projektu kybernetické bezpečnosti pořizujeme následující:

    1. případ: switch + licenci (na 5 let) + technickou podporu (na 5 let)
    Pořizovací cena Switche je do 36 tis. Kč , cena licence včetně technické podpory je cca 18 tis. Kč. (licence a technická podpora je kalkulovaná dohromady a nelze ji finančně rozdělit) - ceny jsou včetně DPH.
    Prosíme o radu, jak účtovat?
    Máme účtovat vše dohromady (switch + licence a techn. podpora) jako pořízení DHM nad 40 tis. Kč nebo samostatně switch jako DDHM do 40 tis. Kč a licenci vč. technické podpory do služeb na 518?

    2. případ: Firewall + licence vč. technické podpory (na 5 let)
    Pořizovací cena Firewall je 145 tis. Kč , cena technické podpory včetně licence je 508 tis. Kč (licence a technická podpora je kalkulovaná dohromady a nelze ji finančně rozdělit) - ceny jsou včetně DPH.
    Prosíme o radu, jak účtovat?
    Máme účtovat vše dohromady (firewall + licence a techn. podpora) jako pořízení DNHM nad 60 tis. Kč nebo samostatně firewall jako DNHM nad 60 tis. Kč a licenci vč. technické podpory do služeb na 518?

    Děkujeme za radu.}

    Hned na úvod řeknu - bude se jednat o hraniční případy. Totiž samostatným nehmotným majetkem není software pro řízení technologií nebo zařízení (§11 odst. 8 Vyhlášky č. 410/2009 Sb.).  Nemáme ale nikde v předpisech upřesněno, co vše se tím myslí.

    Jako ukázkový případ se uvádí například software ANDROID, který máte nahraný v mobilu, nicméně bez něj by mobil nemohl plnit funkci jako mobil (já tomu říkám, že daný software zařízení oživuje ...). Trochu jinou kapitolou je software, který určité zařízení třeba oživuje, ale má ještě svoji samostatnou funkci (nezávislou na těch zařízeních) - například budete mít stravovací systém a software do něj nahraný bude jednak "oživovat" ty nejrůznější objednávkové terminály, hlásiče..., ale zároveň zde budou i další funcionality nesvázané s konkrétním zařízením - třeba zpracování evidence stravy, hlídání plateb apod. V takovém případě třeba hodnotím tento software již jako samostatný a do ceny zařízení jej nedávám.

    Zkouším to popsat jako určitý úvod k případům, které uvádíte - protože mohu dát jen nějaký obecný návod - nicméně alikaci musíte udělat Vy na základě diskuse s IT specialistou.

    1. SWITCH + software - takže důležité e zeptat se, zda daný software je nezbytný k tomu, aby SWITCH plnil svou funkci (tedy propojování různých prvků sítě). Pokud tomu tak je a je to jedinná funkce daného software, měl by být součástí hodnoty SWITCHE - tedy vše na 042. Takže zkusit toto probrat s něakým Vaším IT specialistou. Trochu jsem jen na rozpacích, co zahrnuje ta technická podpora na 5 let - pokud vyhodnotíte, že je to celek, tak OK, (napočtení do ceny majetku umím odůvodnit). Pokud ale dojdete na základě kritérií, které Vám dávám, k tomu, že software má být oddělen, tak mi není moc jasné, zda ta technická podpora zahrnuje jen aktualizace a úpravy software, nebo i nějaké technické zásahy do SWITCHE (protože potom bych to měl nějak rozdělit - asi bych se potom dožadoval nějakého technického rozdělení dodavatelem - pokud by ho nedal, tak případně mým interním odhadem). A jen podotýkám - pokud by licence byla samostatně - tak 558 (ne 518) a dát na 018.

    2. FIREWALL - je to faticky to samé. Pokud ten software je k tomu, aby FIREWALL (ve smyslu toho zařízení) mohl fungovat jako FIREWALL, tak je to indicie k tomu, že se to má sečíst a celé dát jako investice na 042. Pokud ta licence má i jiné funkce než zajštění funkčnosti vlastního zařízení - potom je to argument k tomu, aby se účtovalo na účet 013. No a poznámka k technické podpoře - viz výše.

    Konkrétněji to neumím - je to prostě o tom definovat si určitá kritéria a potom mluvit s IT specialistou. no a musíte počítat s tím, že dost často to bude velice diskutabilní. 

  • Akce 1+1, licence
    26. 02. 2025

    1) Jsme ZŠ zřízena obcí. Zakoupili jsme plošinový vozík se sklopným madlem, který byl tzv. v akci, tzn. že za cenu jednoho vozíku jsme obdrželi vozíky dva.
    Na faktuře je uvedeno: Plošinový vozík se sklopným madle 1+1, cena 3 159,31 Kč. Jak správně tyto vozíky zaúčtovat a evidovat? Máme evidovat jeden vozík za 3 159,31 Kč v drobném dl. maj., ale co ten druhý, který je zdarma?
    2) Obdrželi jsme od Vodafone Modem za 1 586,78 Kč, kde jsme dostali slevu 1 585,95 Kč takže jsme za něho zaplatili 1 Kč a to stejné Yealink bezdrátový telefon za 1 303,31 Kč se slevou 1 302,48 a zaplatili jsme opět 1 Kč. Vedení školy chce tento majetek evidovat na podrozvaze, kde evidujeme matek od 1 200 Kč. Předpokládám, že se musím řídit cenami po slevě. Mám to uvést do směrnice, že tam bude evidovaný majetek před slevou za nižší cenu než je hranice?
    3) Zakoupili jsme Edugym pro školku do 100 dětí. Jedná se o interaktivní vzdělávací program za 39 000 na 3 roky. Jak mám zaúčtovat?

    Jak celkově řešit zaúčtování licencí, software, když jsou omezené dobou a některé se prodlužují např. po 2 letech a některé nám nevyhovují tak se již neprodlouží? Od 7 000 Kč do 60 000 Kč evidujeme jako drobný d.nehm.maj. Mám si je dát na majetkový účet 018 a když neprodloužíme tak vyřadit? Když se prodlouží tak technické zhodnocení? V těchto licencích mám nejasnosti, ale samozřejmě je to stále více oblíbené tak bych si to ráda ujasnila.}

    První případ - za mne jednoznačně evidovat dva vozíky - každý za 1 579,65 Kč (a haléř bude jako zaokrouhlení) - toto zachycení bude dokumentovat skutečnost, že se pořídily dva vozíky za cenu .....

    Druhý případ - souhlasím s tím, že byste měli evidovat v ceně po slevě. tedy do směrnice bych si dal výjimku, že podle rozhodnutí ............. (ekonoma, ředitele ...) může být do evidovaného majetku zahrnuta i věc pod limit 1 200 Kč.

    Třetí případ  - je to software, cena je do 60 tis. kč, doba využitelnosti delší než rok - tedy splňuji všechny charakteristiky pro účet 018 - tedy v plné hodnotě 39 tis. Kč MD 558/Dal 321 a MD 018/Dal 078

    Ty licence obecně - co neprodloužíte - souhlas, že se musí vyřadit - MD 078/Dal 018.

    Pokud prodloužíte - je to velice diskutabilní (třeba návrh nového zákona o účetnictví počítal s tím, že bude plně ve Vaší kompetenci rozhodnout, zda i TZ na nehmotném majetku povedete jako TZ nebo jako nové inventární číslo). Na Vašem místě spíše vyřazuji starý a pořizuji nový (protože původní majetek jsem uplynutím doby licence "plně spotřeboval"). To je ale můj přístup. Současné předpisy to neřeší a podle mne jsou obhajitelné oba přístupy (tedy pokud někdy bude nový zákon o účetnictví a v této oblasti se jeho textace ještě nezmění, tak to bude jen potvrzení toho, jak se mohu zachovat již v současnosti - tedy, že si mohu vybrat).

  • Přístupový systém do budovy
    25. 02. 2025

    V budově školy byl vyměněn přístupový systém do budovy.
    Nainstalovány byly 3 snímače - přístup do budovy, jídelny a tělocvičen.
    Dále je u správce budovy umístěn snímač pro navádění čísel.
    Součástí je přístupový systém Basic - nainstalován je na serveru.
    Předpokládané zaúčtování: Každý ze snímačů bych zavedla na účet 558 - DDHM - k majetku by se ještě přičetla cena za montážní materiál, montáž a připojení. (snímače jsou na sobě nezávislé, každý funguje samostatně).
    Systém evidence Basic - účtování 558 - DDNM (cena 20.000,-- Kč) k ceně bych připočetla služby - instalace prg. vybavení a konfiguraci.
    Součástí je ještě školení na přístupový systém, který bych zavedla samostatně.}

    Děkuji moc za upřesnění jednotlivých položek. Pokud vezmu současnou judikturu, tak se beze sporu bude u vlastních snímačů umožňujících otevírání dveří jednat o právní součást stavby. To, zda mohou být jednoduše zase demontovány nemá na toto hodnocení žádný vliv (stejně tak jako můžete demontovat například lustr.... - přesto ten s ohledem na svou funkci je součástí budovy). No a jsme i velmi skeptický k tomu, že by i v případě, kdy budete argumentovat pokynem GFŘ D-59 (což jak vysvětluji v dokumentu k problematice staveb a jeich součástí je právně sice problematické, nicméně je to běžné) bylo možno vyhodnotit, že tato právní součást budovy je samostatnou movitou věcí - a to vzhledem na to, že zajištění nějakého zabezpečení přístupu do škol se stává naprosto běžným standardem vlastností budovy. Za mne pokud by tento spor třeba rozhodoval soud, jsem přesvědčen, že na 98 % by řekl, že ty snímače na vstupních dveřích jsou účetně i z hlediska daně z příjmů součást stavby.

    To, že jste určité zařízení z roku 2003 měli jako samostatný DDHM chápu - v té době bych asi jednal stejně, nicméně judikatura se nám v této oblasti vyvinula určitým směrem a jsme skutečně jinde (i třeba v chápání pokynu GFŘ D... - nyní D-59).

    Co bych dal samostatně - snímač u správce budovy - ten neslouží přímo k zajištění funkčnosti vstupu, ale k tomu, že se na něm nahrávají informace do čipů ... - takže má samostatnou funkci nezávislou na budově.

    Dále souhlas s tím, že software by se dal samostatně - respektive včetně Instalace a konfigurace - ten slouží jednak k oživení otevírání dveří, ale také i vyhodnocování dat týkajících se vstupu a výstupu (tedy předpokládám, že k tomuto slouží) - tedy toto ustojím.

    Školení to je náklad - to je v pořádku.

    Takže tolik můj pohled - tedy za mne jako TZ ty 3 snímače, montážní materiál a montáž ... (respektive z těchto položek asi jsme schopen vyargumentovat že 3/4, protože jedna čtvrtina by se asi dála vztáhnout k tomu snímači u správce budovy). Nicméně tím se dostanete nad 40 tis. Kč - za mne to je potom TZ vypůjčené nemovitosti. Pokud by si to k sobě nepřevedl zřizovatel, tak byste podle mne měli správně toto dát na 021 a odepisovat jako TZ budovy - samozřejmě můžete navrhnout odpovídající dobu odepisování v rámci odpisového plánu, protože toto určitě nevydží tolik, jako budova).

     

       

  • Přístupový systém do budovy
    28. 01. 2025

    Dobrý den,
    moc prosím o konzultaci k účtování a správnému postupu.
    Chceme do budovy mateřské školy pořídit přístupový systém (čipy pro vstup do školky pro rodiče). Budovu máme ve výpůjčce.
    V cenové nabídce firmy jsou tyto položky: evidenční snímač, kabeláž včetně lišt, práce na základě skutečnosti, napájecí zdroj zálohovaný, vygenerovaní licenčního souboru za snímač + implemetace SW (jednorázový poplatek), router, montáž napájecího zdroje, zámek - elektrický ovládač, montáž snímače, připojení zámku ke snímači, zapojení zdroje, kabelová průchodka na dveře, krycí stříška na snímač venku, oživení+nastavení+konfigurace, jádrové vrtání, popřípadě sekání (podle skutečnosti), paralelní propojení extérního zařízení zvonkové tablo, dopravné dle skutečnosti + technik na cestě, systém pro zápis osobních čísel čipů, školení, revize kabeláže.
    Dle našeho názoru do ceny vstupuje vše kromě školení - je to takto správně? Nejsem si jistá u položek označených jako SW (vygenerování licenčního souboru a imlementace SW a oživení+nastavení+konfigurace SW), systém pro zápis osobních čísel čipů). Dle mého názoru je to ale SW nutný pro technologickou funkci celého systému a do ceny bych jej zahrnula.
    Cena včetně DPH bez školení činí 57.390Kč. Vidíme to jako technické zhodnocení budovy, kdy bychom hradili z investičního fondu, zavedli na kartu majetku 021 a odepisovali. Účetní odpisy bychom nastavili dle skutečné životnosti tohoto přístupového systému na 5 let. Pořízení systému na vypůjčené budově a nastavení odepisování bychom dali ke schválení zřizovateli.
    Je tento postup správný?
    Uvažovali jsme také vést toto jako samostatný majetek na 022, ale vzhledem k tomu, že se jedná o hlavní vstup do budovy, přikláníme se spíše k TZ budovy.
    Jednotlivé čipy součástí kalkulace nejsou, ty bychom pořizovali zvlášť jako materiál.
    Děkuji moc za konzultaci.}

    Za mne souhlas - je to vlastnost budovy a podle mne s ohledem na funkci budovy má být tento systém zachycen na 021. Tedy TZ vypůjčené budovy. Ten software - to je vždy sporná záležitost. Pokud ale bude jeho základní funkcí skutečně oživit systém tak, aby se prostřednictvím čipů dalo vstupovat do budovy, tak si myslím, že je vyhodnotitelný jako technoloický software, který se zachycuje jako součást pořizované věci.

     

  • hmotný majetek
    02. 10. 2024

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat do jaké skupiny odpisování zařadit nákup hmotného majetku ve výši 54.450,- Kč VR Vitalis box Quest 2? Jedná se kufřík s brýlemi na virtuální realitu. Posílám i internetový odkaz https://vrvitalis.cz/.
    A následně se k tomu kupují licence 4 moduly VR Vitalis Care v hodnotě 35.000,-. Kam bych to měla zaúčtovat?

    Moc děkuji za odpověď}

    Z hlediska odepisování - myslím, že skončíme v II. odpisové skupině podle ČÚS 708. Odhaduji, že se budeme bavit o nějakém CZ-CPA 26.40.3x (možná 26.40.33 nebo 34). Samozřejmě používám zde určitou analogii, to zařízení nenajdeme v CZ-CPA úplně přesně (tedy nevím, kam přesně zaklasifikovat). Ta druhá odpisová skupina by ale mohla životností odpovídat.

    Ty licence - tady váhám, z webu, co jste mi napsala, jsem se nedozvěděl nějaké indicie, které bych potřeboval vědět. Pokud je to zařízení jednoúčelové (myslím ty brýle pro virtuální realitu) a může fungovat jedinně s tímto software, tak bychom museli řešit, že je to technologický software a měli to načíst do pořizovací ceny toho boxu. Nicméně to byste asi nekupovali ty 4 licence.

    Takže doufám, že je to tak, že ty brýle mohou obecně fungovat pro jednotlivé aplikace (nejsou závislé na té konkrétní licenci, kterou jste si koupili) a vy jste si vybrali konkrétní varianty pro nějaké typy cvičení - potom by to byl spíše samostatný software a účtoval by se na 018 - tedy do nákladů na 558 a provozní výdaj.

  • IROP Modernizace učeben
    13. 06. 2024

    Dobrý den,
    mám dotaz k modernizaci učeben-viz níže, na mail jsem zaslala ještě přílohy, potřebuji vědět, jak má být účtováno-dopsala jsem do sloupce červeně a zda to bude investiční dotace nebo neinvestiční, v případě investiční dopsala jsem do sloupce I, prosím o kontrolu zaúčtování a posouzení investice a neinvestice. Dále se bude pořizovat schodolez to bych řekla na účet 022 a stavební práce s tím související technické zhodnocení INVESTICE na 021 a to samé stavební úpravy WC tech.zhodnocení INVESTICE účet 021

    Obsahem projektu jsou stavební úpravy WC v přízemí budovy ZŠ, ze kterého vznikne bezbariérové WC. Za účelem odstranění bariér omezujících pohyb v celé budově ZŠ bude pořízen schodolez vhodný pro mechanické i elektrické vozíky.

    Další aktivitou bude pořízení vybavení do učebny matematiky a fyziky a učebny přírodních věd za účelem zkvalitnění výuky (učitelské katedry, učitelské židle, žákovské dvoulavice, žákovské židle, sestavy pro projekci a interaktivitu-dotykové tabule s křídly a příslušenstvím, vizualizéry, pevné počítače se software, monitory a příslušenství). Zvlášť bude pravděpodobně zakázka na nábytek, zvlášť na techniku, zvlášť na schodolez a zvlášť na stavební práce.
    Přílohou posílám předběžný rozpočet na stavební práce (možná se ještě bude trochu upravovat, ale asi obsahuje vše) a rozpočet vybavení do 2 učeben - učebna matematiky a fyziky a druhá učebna přírodních věd. Ostatní záložky excelu jsou nerelevantní.
    Schodolez bude za cca 87 nebo 104 tis.Kč vč. DPH 12%.}

    Jak jsem se díval na přiložené rozpočty tak za mne:

    a) stavební úpravy bezbariérového WC - za mne určitě TZ budovy a dal bych to tam všechno (jen trochu váhám nad zrcadlem - to by podle provedení mohla být i samostatná movitá věc. Nicméně pokud se i toto dá do stavby, tak to asi vadit nebude (navíc dost možná to bude i odpovídat způsobu instalace zrcadla). Takže investice a ve výsledku 021

    b) schodolez - za mne samostatná movitá věc nad 40 tis. kč - tedy investice a ve výsledku 022

    c) vybavení učeben

    Jako první řeším učebnu "PŘ" - další pak již analogicky ...

    - úplně správně byste položku na ř. 15 (celkové sestavení, doprava...) měla rozpočítat mezi DDHM (tu 558) a 501 (věci do 3 tis. Kč) - buď podílem cen nebo třeba počtem kusů. Upřímně - pokud to neuděláte, tak se zas tak moc nestane a pokud to s ohledem na pracnost jen rozpočtete do ceny DDHM, tak tím samozřejmě náklady neovlivníte (ty budou stále stejné - je to jen o rozdělení mezi 501 a 558).

      Vizualizér - za mne toto není součást budovy - tedy dávat to na 021 (jak máte navrženo) podle mne není dobře. Jak jsem si dohledal na internetu účel a funkci tohoto zařízení, tak bych to hodnotil jako samostatný DDHM - tedy provozní výdaj.

     No a instalaci s kabeláží (teď myslím té sestavy k promítání...) - to je problém - Vy to navrhujete dát jako TZ budovy, ono to v sobě ponese oba prvky - jak instalaci zařízení a případně propojení kabely, tak možná i úpravy budovy třeba i v podobě dodělání dalších rozvodů ... Já bych třeba toto klidně dal do ceny toho "setu" a dal to na 022. Ale tady to není úplně jasné a jednoznačné (jinak u dalších učeben to již navrhujete na 022 - tedy stejné řešení, jako doporučuji tady).

    Počítač - roztřídění souhlasím.

    U jazykové učebny - to má podobný charakter, u pořítače jen máte omylem 022 - tam by spíše mělo být 558 a 028 (DDHM).

    U učebny MAT - viz poznámky výše ... - v zásadě to máte dobře ...

  • Zpracování pokladny
    25. 04. 2024

    Dobrý den,
    nastoupila jsem nově do po. Dostala jsem ke kontrole pokladnu a chtěla jsem se zeptat, jak je to s jejím zpracováním. Jestli jsou v po nějaká specifická pravidla. V minulosti jsem pokladnu dělala způsobem, že každý jednotlivý doklad ať příjmový či výdajový, měl své číslo. Paní zde tiskne košilky, kde vidím jako dodavatele a vyplaceno komu prvního z účtenky (třeba zámečnictví Novák), ale pod ním jsou schovány i třeba další 3 účty (nákup občerstvení, květiny), což mě trochu mate. Každý doklad je i z jiného dne. Zaúčtováno je vše správně, ale když si vyjedu, co jsme u konkrétního dodavatele nakoupili, nevidím tam jen ten klíč ze zámečnictví, ale i to občerstvení. Jak je to prosím se souhrnnými doklady a zda je lepší možnost nepsat na souhrnný doklad žádného dodavatele, nebo jen jméno zaměstnance, který třeba donesl 4 účtenky k proplacení. Nevím však, jak v případě, že se staneme plátci dph, uvádět duzp ze 4 účtenek, když kolonka je jen jedna. Pokladnu budu nadále přebírat hotovou, tak se chceme s paní shodnout na správném postupu. Předem děkuji za odpověď.}

    Pravidla v této oblasti nejsou legislativou jednoznačně dána, možnost využití souhrnných dokladů, které budou pokrývat více konkrétních výdajů realizovaných určitým zaměstnancem existuje, nicméně přesně jak uvádíte, toto souhrnné účtování v některých případech omezuje to, s jakými informacemi budete dále pracovat (a co si z účetnictví budete moci "vytáhnout" za informace). Takže třeba jste narazila na to, že Vám software neumožní uvést, od koho se nakupovalo (někdo tam má v těchto případech třeba jen informaci o jménu zaměstnance, kterému se výdaje proplácely), jiné software si zase přenáší texty s popisem zboží třeba z prvního řáku dokladu a potom je problém z účetního programu zjistit, co se vlastně nakupovalo (a zase si to musí dohledávat v "papírových dokladech").

    No a pokud budete plátci DPH, budete potřebovat kvůli evidenční povinnosti dostat do Vašeho systému jednotlivá DIČ, od kterých jste nakupovali a kde si uplatňujete odpočet. Takže třeba to bude jasný legislativní limit, že nebude možné doklady spojovat tak, jak to děláte dosud. 

    Takže skutečně spíše proberte a rozhodněte se pro postup, který Vám bude více vyhovovat - přitom si myslím, že třeba plátcovství DPH by Vás mělo donutit k tomu, abyste doklady spíše neslučovaly a když zaměstnanec přinese např. 4 paragony od různých dodavatelů, že třeba také pořídíte 4 pokladní doklady ....

  • technické zhodnocení softwaru
    16. 01. 2024

    Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Jsme škola, zřízená městem. Pořídili jsme vyšší verzi Gordicu SQL. Podle distributorů programu nemá limitované období, je tedy na více let a jedná se tedy o technické zhodnocení. Částka je cca 15tis po slevách. Zařazujeme od 7tis. Zařadím jako nový majetek, s novým inventárním číslem, nebo si na původní kartu pouze poznamenám, že bylo TZ?
    Děkuji}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Multimediální učebna-Iro
    12. 12. 2023

    Dobrý den, dostali jsme dotaci Irop na rekonstrukci učeben. Součástí rekonstrukce multimediální učebny je Datová infrastruktura učebny(tzn.přepínací lišty,datové zásuvky,patch panely,napájecí lišty) atd.ve výši 66550 Kč, testovací hlasovací modul72600Kč,E-lerningový portál 54 450 Kč, Instalace HW+SW 54450 Kč, Interaktivní SW - 24 079 Kč ,SWClasrom management, software učitelská licence - 25 000Kč+ žákovská licence-11712 kč, instalace SW-7865 Kč, instalace HW- 10 890 Kč ,chatovací modul a blíže neurčená trojsvazková kabeláž pro stěnové vedení za 6500 Kč.

    Chtěla bych požádat o radu kam zařadit v majetku a jestli byste mi poradil jak zaúčtovat datovou infrastrukturu, a zbývající položky. A zda mohu vytvořit do inventárních knih např. soubor- testovací modul+E-learningový portál+Chatovací modul, nebo vypisovat po jednotlivých položkách
    Mockrát děkuji}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Dotykový panel
    05. 12. 2023

    Dobrý den, škola chce pořídit školní informační dotykový panel. Náklady na pořízení jsou za hardware 130 tis. Kč a cena za software na 4 roky 39 tis. Kč. Jak zaúčtovat? Děkuji}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • TZ
    01. 12. 2023

    Firma provedla TZ software, verze SQL a na faktuře je mimo zhodnocení programu i částka za služby komplexní podpory. Patří toto do ceny software?Děkuji}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Nehmotný majetek
    23. 10. 2023

    Dobrý den,
    prosím o konzultaci:
    V roce 2003 jsme nakoupili do školy program pro školní administrativu „Bakalář“, který se skládal ze sedmi částí (společné prostředí, evidence, přijímací zkoušky, maturity, rozvrh, generátor, suplování). Jednotlivé části byly pořízeny v hodnotě do 6000 Kč a jsou účtovány a evidovány jako drobný dlouhodobý nehmotný majetek (účet 901). Jednotlivé části programu „Bakalář“ jsou stále vedeny na kartě majetku. V posledních letech je program fakturován na 1 rok - poskytnutí licence software Bakalář a účtujeme jako službu.
    Náš správce ICT mě upozorňuje na skutečnost, že by měl být program z majetku vyřazen a zlikvidován a dále už veden jako služba.
    Já mu tvrdím, že pokud program stále používáme, tak by měl zůstat v evidenci majetku.
    Abychom měli program evidovaný v majetku je jednou z podmínek, že musí být uložen na serveru školy ? V případě, že je třeba na cloudovém úložišti, tak musí být účtováno jako služba?
    Děkuji za odpověď}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Rozšíření účetního programu SlimOffice
    19. 10. 2023

    Dobrý den, jsme PO města, nejsme plátci DPH. Od ledna 2024 pod nás spadne infocentrum města, které původně bylo pod městem. Infocentrum obchoduje se zbožím, musíme tedy nakoupit nové moduly do našeho účetního programu a také pro infocentrum, abychom pracovali ve stejném programu (dosud měli s městem GINIS). Přišla mi nyní faktura od firmy SLIM, prosím o radu, jak zaúčtovat instalace dalších modulů - ve faktuře to nazývají jako licence.
    Např:
    Progr.modul "PRODEJ" další instalace - cena za jednotku 2100 Kč, množství 1 lic
    a tak dále, vše do 10 tis. Kč vč. DPH

    Mohla bych Vám prosím poslat fakturu na e-mail?}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

← Novější dotazy

Zobrazit

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu