PO účtuje - Účetnictví příspěvkových organizací

PAP - doplňující info

MF dalo na stránky přehled častějších chyb, připadá mi to takové ne moc přínosné, ale koho to zajímá, nechť se podívá: 

http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/regulace/ucetni-reforma-verejnych-financi-ucetnic/ucetni-vykaznictvi-statu/pokyny-a-sdeleni/2015/problematika-vykazovanych-skutecnosti-v-20526

Přišla mi také odpověď na dotazy k nové metodice PAP od 2015. Tak ji zde uvádím: 

Dobrý den,

 děkujeme Vám za zaslání připomínek k návrhu Metodiky tvorby PAP pro rok 2015 ze dne 22. 1. 2015, ke kterým sdělujeme následující.

 1.       Jaké IČ zvolit u  403 u zrušených poskytovatelů dotace (Okresní úřady, zrušená ministerstva)

Vysvětleno. Číselník CSÚIS obsahuje IČ zrušených jednotek.

 2.       Dále neřešení IČ u účtu 231,36 apod. v případě jen vnitřního zúčtování pokladny nebo oprav - zda nadále IČ banky, i když se jedná jen o technické zobrazení opravy nebo zaúčtování

Vysvětleno. V případě účtů u bank nebo u spořitelních a úvěrních družstev (příslušných syntetických účtů účtových skupin 22, 23 a 24) se jako partner aktiva uvádí vždy IČ banky nebo spořitelního a úvěrního družstva, a to i v případě navození rozpočtové skladby.

 3.    Co považuji za hodně podstatné, je rozšíření analytiky u 672, a to analytika 672.09  a 571,09 - dotace v rámci přenesené působnosti - nechci republiku podceňovat, ale podle mého názoru nikdo neví, co je dotace na přenesenou působnost a co např. na samosprávu - bez bližší metodiky na této analytice bude chaos (myslím si, že ani souhrnný dotační vztah není plně na přenesenou působnost -pokud se dobře pamatuji)

Vysvětleno. Na položkách "dotace v rámci přenesené působnosti" se dle obsahového vymezení položek v Příloze č. 2a k vyhlášce č. 383/2009 Sb. vykazují pohledávky/závazky/náklady/výnosy z transferů v rámci výkonu státní správy v přenesené působnosti a dále výplata příspěvku na péči obecním úřadem podle § 18 odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů nebo poskytnutí finančních prostředků krajským úřadem podle § 161 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Z výše uvedeného je tedy patrné, že se jedná o transfery, o jejichž výši, konečném příjemci může rozhodovat účetní jednotka v rámci výkonu státní správy v přenesené působnosti a další již uvedené transfery (výplata příspěvku na péči obecním úřadem podle zákona o sociálních službách, poskytnutí finančních prostředků krajským úřadem podle školského zákona). Nejedná se tedy o dotaci na výkon státní správy v přenesené působnosti. Hlavním důvodem zavedení zmiňovaných položek je oddělené sledování transferů, u kterých může docházet k situaci, že poskytovatel nezná konečného příjemce, a to z důvodu, že krajský úřad může rozhodovat o konečném příjemci a výši právě v rámci výkonu státní správy v přenesené působnosti. V průběhu roku 2015 je uvažováno o  vydání metodických příkladů v souvislosti s účtováním transferů.

 4.       A dále - nevím, zda jsem se nepřehlédla, ale po vypuštění některých vět nemohu najít jakého u partnera zvolit  u zprostředkovatele transferů.

Vysvětleno. Příloha č. 2a k vyhlášce č. 383/2009 Sb. neukládá vybraným účetním jednotkám povinnost sledovat partnera u syntetických účtů 375 a 475.

 5.       Upozorňuji, že s ohledem na složitost případů P2x u majetku - hlavně u vyřazení, kam kterého partnera přiřadit, je v této části metodika značně nedostatečná.

Vysvětleno. Údaje v Částech XIV až XVII, údaje o partnerech označených symbolem "P2x" a údaje o průměrné marži (Část XI, sloupec [8]) slouží pro účely sestavení účetních výkazů za Českou republiku a za dílčí konsolidační celky státu. Tyto údaje nevykazují a nepředávají obce, jejichž počet obyvatel zveřejněný Českým statistickým úřadem je na počátku bezprostředně předcházejícího účetního období menší než 10 000, a v účetním období roku 2015 příspěvkové organizace, což vyplývá z vyhlášky č. 383/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 300/2014 Sb. Vybrané účetní jednotky, které vykazují a předávají údaje pro účely sestavení účetních výkazů za Českou republiku a za dílčí konsolidační celky státu, vykazují partnery transakce označené symbolem "P22" (týká se veškerých syntetických účtů a položek, u nichž je uveden partner "P22"), partnery transakce označené symbolem "P21" u syntetických účtů 547, 551, 552, 553, 554, 556 (pouze v případě opravných položek k dlouhodobému nehmotnému a hmotnému majetku), 558 a 644 a u položek 56499 a 66499 a průměrnou marži na dobrovolné bázi. Původní partneři označeni symbolem "P12" jsou vykazováni dle původní definice, výjimky jsou u nově zavedeného partnera "P22", přičemž tyto výjimky jsou popsány v Metodice tvorby PAP.

Zpět na domovskou stránku

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu