Vážené kolegyně a Vážení kolegové, od včera večer přemýšlím na jedním dotazem a napsala jsem nakonec "jinou odpověď,než včera a sem vám dotaz i odpověď kopíruji ( viz níže). Můžeme k tomu zahájit diskusi, pokud máte zájem:
Dotaz 12.10.2020 ! inventarizace 2020 a covid (je zveřejněný)
Chtěla bych se zeptat na možnost odkladu ročních inventur...
Jsme hodně velká organizace a do inventur je zapojeno hodně lidí., příkaz starosty k provedení fyzických inventur už máme, rozhodný den je 31.10. (pozdější datum nestíháme prakticky provést), nicméně po volbách, u kterých seděla víc než půlka úřadu, se nám stalo, že se situace dramaticky zhoršila a je mnoho lidí buď v karanténě nebo pozitivních....
Stručně řečeno to vypadá, že nemá kdo tu inventuru provést.... Chtěla jsem se proto zeptat, zda je nějaká možnost, i vzhledem k nouzovému stavu, že se prostě inventury provedou s odkladem třeba až na jaře?
Jedná se mi o ty fyzické, dokladové nějak zvládneme...
Odpověď:
Vracím se k Vašemu dotazu. Asi nemá smysl, se obracet na nějaké ministerstvo ohledně dotazu, zda se mají dělat inventury, to by asi opravdu nebylo moc k ničemu. Přesto jsem zvažovala váš dotaz a musím prostě uznat, že inventury někde udělat určitě nepůjdou - např. v domově pro seniory, kvůli inventurám nemůžete ohrozit ani je, ani lidi z inv. komisí.
Myslím si, že problém se víceméně redukuje na fyzické inventury především věcí a zásob. Ostatní lze udělat od stolu, či korespondečně. Doporučila bych k tomu radou přijmout mimořádné opatření - že od října 2020 do lenda 2021 se fyzické inventury nahradí jinými průkazným postupy - především dokladovou inventurou typu: minulý stav + přírůstky - úbytky = konečný stav. Řádná fyzická inventura by se vykonala až v době, kdy bude reálně proveditelná.
Odůvodnění tohoto postupu je celkem jasné. Nejsou personální kapacity a nelze provádět z hlediska nebezpečí šíření nákazy. Bez ohledu na předpis - prostě něco jde a něco nejde, a myslím, si, že toto je věc, která rozhodně jednou může počkat, že by se tolik nestalo. Jsem přesvědčena, že takový postup schválený radou by měl být akceptovatelný.
Ivana Schneiderová
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková