Dnes uvádím další rozpornou odpověď z MF, která nevyjasňuje problém, ale rozšiřuje diskusi.
Stejné město - viz předchozí aktualita - dalo dotaz na MF k rozpočtovému výhledu. A laskavě nám odpověď z MF poskytlo;cituji dotaz i odpověď:
Dotaz: Při zveřejnění střednědobého výhledu rozpočtu ÚSC, který byl schválen přede dnem účinnosti zákona č. 24/2017 Sb. se postupuje podle § 3, odst. 4zákona č. 250/200 Sb.?
Odpověď z MF:
Ad 2: Ano, rozpočtový výhled (nově střednědobý výhled rozpočtu), který byl schválen před nabytím účinnosti zákona č. 24/2017 Sb., musí být do 23. března 2017 zveřejněn postupem stanoveným zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění účinném od 21. února 2017. To znamená, že ÚSC podle § 3 odst. 4 zákona č. 250/2000 Sb., zveřejní střednědobý výhled rozpočtu na svých internetových stránkách (elektronické úřední desce) a současně na stacionární úřední desce oznámí, kde je střednědobý výhled rozpočtu zveřejněn v elektronické podobě a kde je možno nahlédnout do jeho listinné podoby. Tímto způsobem musí být schválený střednědobý výhled rozpočtu zveřejněn až do schválení nového střednědobého výhledu rozpočtu.
Problém - víceméně nemohl být nikým schválen střednědobý výhled rozpočtu, protože tento název před 6.2. nebyl platný. Odpovědi z MF, že se jedná jen o změnu pojmu, nemohou být "směroplatné :o)", protože rozpočtový výhled nemusel být v návrhu zveřejněn a dokonce ani schválen žádným orgánem obce. Tj. má jiný rozpočtový proces, i když obsahově to mohou být shodné dokumenty. Pokud přesto byl schválen rozpočtový výhled, tak žádný zákon neukládá jej zveřejnit. Odpovědi MF však směřují k tomu, že schválený rozpočtový výhled je vlastně pojmově střednědobý výhled rozpočtu v souladu s novelou zákona a zveřejnit se má. Náš názor je, že pokud chcete mít právní jistotu, tak ho klidně zveřejněte, ale nemůžete počítat s tím, že tím je splněna povinnost zveřejnění návrhu a schválení "střednědobého výhledu rozpočtu". Dalším problémem je povinnost schválení střednědobého výhledu rozpočtu zastupitelstvem, protože ji nemá uvedenou v kompetencích dle zákona o obcích (ten spadá pod ministerstvo vnitra). MF dalo výklad, že zastupitelstvo musí schvalovat i dokumenty, jejichž schválení ukládá jiný speciální předpis. Ale v zákoně 250/2000 Sb. je jen uvedeno, že po schválení se má zveřejnit - nejsme natolik silní v právních otázkách, abychom mohli sdělit, že toto se dá považovat za jiným zákonem danou povinnost o schválení - to by si mělo ještě vnitro s MF asi dořešit, ale víceméně asi budeme zveřejňovat všechno možné, ať se to jmenuje jak se to jmenuje, protože pokuty hrozí z každého minimálně možného výkladu - a možností výkladů začíná být opravdu hodně.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková